viernes, 29 de octubre de 2010

Creix a Espanya la demanda de Gestors del Disseny

Al nostre país tenim un gran nombre de dissenyadors i empreses de serveis de disseny, però generalment les empreses prefereixen subcontractar aquests serveis en lloc d'incorporar la disciplina del disseny a totes les àrees de l'organització. A curt termini resulta menys costós, però no ho és a la llarga.

El que popularment es reconeix com Disseny no correspon amb la realitat, ja que es tracta d'un concepte molt més global. Sovint hem pogut sentir que un objecte és "de disseny" quan respon a una aparença que es surt dels cànons habituals. Però l'estètica no és ni el principal ni l'únic objectiu del disseny.El disseny és un procés creatiu per crear o millorar productes, espais, serveis... És un procés per definir estratègies empresarials originals i innovadores, que ajudaran a resoldre problemes o limitacions.Els resultats d'aquest procés aportaran valor afegit als productes, i en conseqüència a les seves empreses.La gran majoria de les organitzacions no li presten l'atenció que mereix, quan la inversió en disseny els permetria obtenir resultats molt positius a llarg termini: dotar-les d'una posició líder, obtenint rendibilitat i fidelitzant clients i usuaris.Per tant, el disseny és una pluridisciplina que no té límits i és aplicable a pràcticament qualsevol àmbit de l'empresa: als seus productes, a la seva comunicació, a aspectes referents al personal i fins i tot als espais d'aquesta empresa.Tot i que encara no és suficient, la integració del disseny en totes les activitats d'una empresa està creixent a Espanya, i per això podem afirmar que és necessària la figura d'un Gestor del Disseny.

Tom Peters, el guru del management dels negocis des de l'any 70 fins al dia d'avui, afirma que encara que no tinguem habilitats artístiques, sí que podem desenvolupar una sensibilitat que ens permeti tant gaudir del disseny quotidià, com gestionar perquè aquest treballi del costat de la nostra empresa. Es refereix a la figura del gestor del Disseny (Design Manager), com la persona capaç de transmetre el "design thinking", és a dir, capaç de transmetre la importància de la disciplina a l'estratègia corporativa. Es tracta del professional que gestiona els recursos de disseny de què disposa l'empresa, els planifica i els controla per assegurar la consecució dels objectius corporatius i la seva coherència.

No hay comentarios:

Publicar un comentario